Mistä tietää, että on tullut vanhaksi?
Yksi varma merkki on se, että sotun
puolivälissä-ennen viivaa oleva vuosilukua
merkitsevä numero alkaa kuutosella.
Vyötärön ympärysmitan piteneminen ja
frisyyrin harveneminen on myös merkkejä ikääntymisestä.
Näön…siis muunkin kuin ulkonäön heikkeneminen,
siis niinsanottu ikänäkö on monelle tuttu osa ikääntymistä.

Minulle kaikki nämä seikat ovat tulleet niin huomaamatta
ja salakavalasti, että vaikka ympärillä elävät ovat ikääntymiseni
oireet havainneetkin, niin itseltä ne ovat jääneet tyystin huomaamatta.

Sen sijaan heräsin tuntemaan itseni todella vanhaksi, kun asioin
eräässä Vammalalaisessa liikkeesä ja huomasin, että tällä kertaa
minua palvelee jo kolmas sukupolvi.
Todellakin…ensi vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta, kun olen
6 vuotiaana ensimmäisen kerran asioinut kyseisessä liikkeesä,
Silloin toki asioitiin siellä, minne vanhmmat vei, mutta joka tapauksessa
olen kaikki asiaan liittyvät ”tarvikkeet” hankkinut ko. yrityksestä-

Olen ollut asiakkaana monessakin eri liikkeesä ja yrityksessä Vammalassa,
mutta en muista että missään muussa yrityksessä olisi aina ollut
niin asiantunteva-, mielyttävä henkilökunta sekä 100% palvelu.
Tähän liikkeeseen on myös ollut aina äärettömän helppo mennä
ja palvelun on saanut haastavammissakin tilanteissa nopeasti ja
joustavasti.
Joskus jotkut ovat neuvoneet, että mene ”sinne ja sinne” sielä on
paljon halvempaa. Kerran kävinkin kilpailevassa yrityksessä,
mutta jo kymmene minuutin asiointi riitti minulle selvittämään sen,
että tämä palvelustandardi ei ole minua varten.

On totta että en ole nähnyt tai ainakaan pannut merkille, että
tämä yritys olisi koskaan mainostanut, tyyliin ”osta yhdet, niin saat
kaverille toiset veloituksetta ja kolmannet mummolle puoleen hintaan”

Olen itse toiminut koko työikäni palveluammatissa ja ehkä juuri siksi
panen suuren painoarvon palvelulle. Hyvä palvelu ei ole itsestäänselvyys.

Vaikka en todellakaan ole mikään ”rahamies”, niin olen sitä mieltä, että
tämän alan palvelut ja tuotteet ovat niin tärkeitä ja niitä tarvitsee ostaa
niin harvoin, että tuotteiden ja palvelun laatu merkitsee paljon enemmän,
kuin hinta.
Hintakin on suhteellinen käsite, sillä minulla on lukuisia tuttavia, jotka
ovat ajaneet pitkiäkin matkoja näiden ”osta kolme-maksa kaksi” tarjousten
perässä. Mutta kuitenkin maksaneet loppupeleissä kokonaisuudessaan
paljon korkeampaa hintaa, kuin mihin hintaan olisivat todennäköisesti
ja kokemukseni mukaan saaneet tästä, kiitokseni kohteena olevasta
yrityksestä.

Kiitos äärettömän hyvästä palvelusta ja pitkästä, edelleen jatkuvasta
asiakassuhteesta KELLO-OPTIIKKA NYYSÖNEN OY

Yksi hyvä esimerkki palvelusta, joka teki minuun lähtemättömän vaikutuksen:

Astelin syksyllä Optiikka Nyyssöselle, koska silmälaseistani oli sanka pettänyt.
Ajattelin, että käyn varaamassa silmälääkärin ja niin teinkin.
Samaan aikaan kun tein silmälääkäri varausta, niin Kimmo Nyyssönen
tuli paikalle ja totesi miten silmälaseilleni oli käynyt.
Olin jo lähdössä pois, kun Kimmo sanoi, että ”sinulla on kyllä niin huono näkö,
etethän sinä pärjää ilman silmälaseja, annahan kun katson olisiko jotain tehtävissä” Hän otti silmälasini, tutki niitä hetken ja soitti muutaman puhelun, joissa tiedusteli olisiko ko. Silmälaseihin saatavana vielä uutta sankaa. Kyseessä oli kuitenkin niin vanha kehysmalli, ettei uutta sankaa ollut saatavilla.
Kimmo poistui takahuoneeseen noin kymmeneksi minuutiksia ja palasi takaisin
silmälasieni kanssa, joissa oli molemmat sangat paikallaan. Uusi sanka ei tokikaan olut samanlainen, kuin alkuperäinen, mutta sillä ei tässä tapauksessa ollut mitään merkitystä. Hän oli purkanut sangan jostain toisesta kehyksestä, että minä saisin silmälasit käyttööni ja pärjäisin siihen asti kunnes silmälääkäri antaa reseptin uusiin laseihin.
Nyt käsi sydämelle. Kuinka moni uskoo, että vastaavaa palvelua olisi voinut saada jossain muualla. Kuinka monessa muussa alan yrityksessä olisi pyytämättä tarjouduttu korjaamaan asiakkaan silmälasit, että hän pärjää siihen asti että saa uudet?…uskoisin ja luulisin, ettei missään.

Yksi kommentti

Jätä kommentti

Sähköpostiasi ei julkaista.